FOMO: πώς θα το χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά στο digital marketing

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Το ακρωνύμιο FOMO (Fear Of Missing Out) είναι σχετικά καινούριος όρος στο marketing, όμως αποτυπώνει ένα συναίσθημα που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην προσέλκυση πελατών και την εμπλοκή τους σε αυτό που προσφέρει μια επιχείρηση. Αν και ο φόβος ότι χάνει κανείς πράγματα που συμβαίνουν εκεί έξω είναι τόσο παλιός όσο η ανθρωπότητα, πλέον αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες καμπάνιες, ώστε να δώσει κίνητρο στο χρήστη να μην προσπεράσει αυτό που του παρέχεται, όπως θα σας περιγράψουμε παρακάτω. Φυσικά, όπως συμβαίνει πάντα όταν στόχος του marketing είναι κάποιο ανθρώπινο συναίσθημα, έτσι και η χρήση του FOMO στο digital marketing πρέπει να γίνεται με φειδώ, σύνεση και κυρίως αποφυγή της ανθρωποφαγικής εκμετάλλευσης των συναισθημάτων των χρηστών.

missing out

Δημιουργήστε την αίσθηση του επείγοντος

Αν καλείτε το χρήστη να εμπλακεί σε κάτι που του ζητάτε, όπως να αγοράσει κάποια προσφορά, να κάνει κλικ πάνω σε ένα post ή να εγγραφεί σε κάποια υπηρεσία, ένας πολύ αποδοτικός τρόπος, για να τον πείσετε να το κάνει, είναι να του τονίσετε ότι πρέπει να το κάνει σύντομα με power words, όπως τώρα, σήμερα, μην το χάσετε ή μόνο για μερικές ώρες ακόμα. ‘Ένα συντριπτικό ποσοστό των χρηστών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και γενικά στο διαδίκτυο δεν αφιερώνει πάνω από μερικά δευτερόλεπτα σε κάθε μήνυμα μέσα στον καταιγισμό πληροφοριών. Με την αίσθηση του κατεπείγοντος ο χρήστης θα θελήσει να αφιερώσει περισσότερο χρόνο σε αυτό, αν καταλάβει πως πρέπει να κάνει την κίνησή του άμεσα, διότι αλλιώς θα χάσει μια σημαντική ευκαιρία που δεν θα βρίσκεται εκεί σε μερικές ώρες ή μέρες.

 

Τονίστε την αποκλειστικότητα

Σε όλους μας αρέσει να νιώθουμε ξεχωριστοί και πως είμαστε μέλη μιας κοινότητας με προνόμια που δεν μπορούν να απολαμβάνουν όλοι. Έτσι, λοιπόν, είναι σημαντικό στην καμπάνια σας να τονίσετε στο χρήστη ότι του παρέχετε μοναδικά πλεονεκτήματα που έχουν μόνο «λίγοι και καλοί». Με αυτόν τον τρόπο ό,τι έχετε να του προσφέρετε όχι μόνο θα του κεντρίσει την προσοχή αλλά θα αποκτήσει και μια ειδική βαρύτητα στο μυαλό του, που θα τον κάνει να μην προσπεράσει το μήνυμά σας.

 

Χρησιμοποιήστε notifications

Ο φόβος ότι μπορεί να χάνουμε όλα τα καλά που συμβαίνουν εκεί έξω δεν είναι πάντα παρών στο μυαλό μας. Μια έξυπνη καμπάνια digital marketing θα τον επαναφέρει με ήπιο και θετικό τρόπο χρησιμοποιώντας notifications. Έτσι, ο χρήστης θα θυμηθεί σε κατάλληλες στιγμές ότι πρέπει να κάνει αυτό, για το οποίο τον καλείτε, αλλά ταυτόχρονα δεν θα κατακλειστεί από το FOMO γεμίζοντας με αρνητικά συναισθήματα, αφού η λύση θα βρίσκεται ακριβώς μπροστά στα μάτια του και μόλις ένα κλικ μακριά.

fomo

Εκφράστε λεκτικά το FOMO και απομυθοποιήστε το

Παρόλο που το συναίσθημα του FOMO μπορεί να μας παρακινήσει να κάνουμε πολλά πράγματα, είναι ταυτόχρονα ώρες ώρες εξαντλητικό και προσπαθούμε να το αποβάλλουμε. Πάνω σε αυτό το στόχο μπορείτε να στηριχτείτε εκφράζοντας την αντίθεσή σας στο FOMO και δείχνοντας τον τρόπο στους χρήστες να μένουν πάντα ενημερωμένοι για όσα τους προσφέρετε, όπως για παράδειγμα με το να εγγραφούν στο newsletter σας ή να κάνουν sign up. Δεν υπάρχει πιο αποτελεσματικός τρόπος να κερδίσετε τη συμπάθεια των χρηστών αλλά και να τους υπενθυμίσετε την ανάγκη τους να μη χάνουν ό,τι συμβαίνει, ανάγκη που θα ικανοποιηθεί χάρη στην υπηρεσία σας.

Συγγραφή Άρθρου: Τσότοσυ Αλεξιάννα

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops