Κατ’ αρχάς, μία μικρή εισαγωγή στο τι είναι το inbound marketing. Είναι η διαδικασία εισροής δυνητικών πελατών στο website μιας επιχείρησης, σε αντιδιαστολή με την κλασσική διαφήμιση που απευθύνεται προς όλους.
Αλλιώς θα το δείτε και ως στρατηγική pull του πελάτη προς το προϊόν/υπηρεσία, με την έννοια ότι χρησιμοποιούνται διάφορες ενέργειες ώστε ο δυνητικός πελάτης να στραφεί προς συγκεκριμένο προϊόν/υπηρεσία.
Γιατί το χρησιμοποιούμε;
Η σύντομη απάντηση είναι γιατί μας επιτρέπει να οικοδομήσουμε μία σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ του δυνητικού πελάτη ο οποίος δείχνει έντονο ενδιαφέρον για την επιχείρηση.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν το προϊόν/ υπηρεσία έχει μεγάλο κύκλο ζωής. Σε αυτή την περίπτωση οι πελάτες δεν κάνουν βιαστικές αγορές, μελετούν το προϊόν/υπηρεσία, τα υπέρ και τα κατά, τις επιλογές τους και μετά αποφασίζουν. Άρα είναι σημαντικό να υπάρχει υψηλή αναγνωρισιμότητα της μάρκας και να χτιστεί σχέση εμπιστοσύνης.
Παραδείγματα inbound marketing
Blog
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι marketers που έχουν το blog ως προτεραιότητα, έχουν 13 φορές καλύτερα αποτελέσματα. Το blog είναι ο καλύτερος τρόπος για να απαντήσετε ερωτήσεις καταναλωτών και να περιγράψετε αναλυτικά τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. Όσο πιο εκπαιδευτικό είναι το περιεχόμενό σας και όσο πιο συχνά το ανανεώνετε, τόσο περισσότερο θα σας θυμούνται ως τη μάρκα που εμπιστεύονται.
Infographic
Η σχηματική απεικόνιση ενός κειμένου (το οποίο για κάποιους που σιχαίνονται το διάβασμα λειτουργεί αποτρεπτικά) με τη μέθοδο του infographic είναι μια εξαιρετική λύση. Ενδιαφέροντα στατιστικά τα οποία μπορεί να ενδιαφέρουν τον πιθανό πελάτη σας είναι εύκολο να αποδωθούν με τον τρόπο αυτό.
Whitepaper
Το whitepaper έχει πολλούς ορισμούς ανάλογα με το πεδίο δραστηριότητας κάθε επιχείρησης. Εν προκειμένω, είναι μια λεπτομερής και τεκμηριωμένη έκδοση η οποία είναι γραμμένη με πιο επίσημη γλώσσα από αυτή που χρησιμοποιούμε στο blog. Ένα whitepaper δεν γράφεται σε καθημερινή βάση, είναι κάτι που απαιτεί χρόνο και κόπο.
E-book
Το e-book μοιάζει σε φιλοσοφία και αποτελεσματικότητα με το whitepaper αλλά είναι κάτι ακόμα πιο φροντισμένο και ακόμα πιο επίσημο. Συνήθως προσφέρεται δωρεάν σε αντάλλαγμα για τα στοιχεία επικοινωνίας ενός δυνητικού πελάτη.
Case study
Ένα case study (ή μελέτη περίπτωσης όπως λέγεται στα ελληνικά) είναι ουσιαστικά ένα παράδειγμα. Λέει μια ιστορία για το πως μία επιχείρηση αντιμετώπισε ένα περιστατικό, τις δράσεις που ακολούθησε, τα αποτελέσματα που είχε.
Webinar
Το webinar είναι μια πιο διαδραστική μορφή παροχής περιεχομένου. Είναι προφορικό, έχει εικόνα και ήχο και επιτρέπει τη συμμετοχή. Είναι ένα σεμινάριο το οποίο οι συμμετέχοντες παρακολουθούν από την άνεση του υπολογιστή τους. Η παρουσία ενός ειδικού (εισηγητής σεμιναρίου) προσδίδει κύρος και ταυτόχρονα φιλικότητα στη μάρκα.
Podcast
Πρόκειται ουσιαστικά για μία ψηφιακή ραδιοφωνική εκπομπή. Δίνει προσωπικότητα στη μάρκα. Μπορεί να είναι μια σειρά από τέτοιες εκπομπές. Φανταστείτε το κάπως σαν ραδιοφωνικό blog.
Video
Μια σειρά από βιντεάκια μπορούν να παίξουν το ρόλο του blog που διαθέτει εικόνα και ήχο. Είναι αποτελεσματικά, μπορούν να γίνουν viral, είναι ιδανικά για τα social media και βοηθούν τη μάρκα να αποκτήσει ζωή!
Search Engine Optimization
To SEO είναι μια διαδικασία με στόχο το να φτάσει το περιεχόμενό σας στον κατάλληλο χρήστη μέσω των μηχανών αναζήτησης. Χωρίζεται σε on-page SEO που περιλαμβάνει ό,τι χρειάζεται το site σας για να τα καταφέρει σε αυτή τη μάχη, και off-page SEO που περιλαμβάνει τις ενέργειες που γίνονται εκτός site. Εδώ ο στόχος είναι να δημιουργηθούν link που θα στέλνουν το χρήστη στο site σας.
Βρείτε τι ταιριάζει περισσότερο στη μάρκα/ προϊόν/ υπηρεσία σας και ξεκινήστε. Κι αν χρειαστείτε βοήθεια, τότε σίγουρα ξέρετε που να την αναζητήσετε!
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία