Όλοι μας επισκεπτόμαστε συνεχώς landing pages. Μπορεί να… προσγειωνόμαστε σε αυτή, αφού κάνουμε κλικ σε μια διαφήμιση ή σε ένα Call To Action. Σε ορισμένες περιπτώσεις, landing page μπορεί να είναι και η αρχική σελίδα ενός site.
Ανεξάρτητα από το πώς φτάνουμε, λοιπόν, εκεί, αυτό που έχει σημασία σε μια landing page είναι να μετατρέψει τον χρήστη σε πελάτη ή lead. Γι’ αυτό το λόγο, η βελτιστοποίησή της αποτελεί βασικό συστατικό του Conversion Rate Optimization και της συνολικής στρατηγικής digital marketing μιας επιχείρησης.
Δείτε τι ειναι το Conversion Rate Optimization
Ας τα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω.
Τι είναι η landing page;
Μια landing page (στα ελληνικά σελίδα προορισμού) είναι μια σελίδα με συγκεκριμένο σκοπό, να μετατρέψει τους επισκέπτες σε leads. Αν και υπάρχουν πολλοί τύποι landing pages, η πρόθεση είναι πάντα αυτή.
Εφόσον μιλάμε για μια σελίδα που έχει δημιουργηθεί, ώστε να την επισκέπτεται ο χρήστης ερχόμενος από διαφήμιση στα social media, από κάποια άλλη σελίδα στο site ή από μηχανή αναζήτησης, το ζητούμενο είναι να προχωρήσει στην επιθυμητή ενέργεια.
Να κάνει δηλαδή convert.
Γιατί χρειαζόμαστε τις landing pages;
Είναι φανερό με βάση τα παραπάνω ότι μια landing page είναι ιδιαίτερα χρήσιμη. Συγκεκριμένα, είναι σχεδιασμένη, ώστε να τραβήξει την προσοχή του χρήστη και να τον καθοδηγήσει σε συγκεκριμένη ενέργεια.
Εν ολίγοις, οι σελίδες προορισμού είναι ειδικά σχεδιασμένες για να δημιουργούν μετατροπές.
Τώρα που είναι σαφές γιατί είναι τόσο σημαντικές, ας αναλύσουμε τις βέλτιστες πρακτικές των landing pages για να βεβαιωθείτε ότι οι σελίδες σας είναι κατάλληλες για να φέρουν μετατροπές.
Η δομή της ιδανικής landing page
Οι περισσότερες landing pages ακολουθούν μια συγκεκριμένη δομή, η οποία έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί. Καλό είναι, λοιπόν, να ακολουθήσετε τη συγκεκριμένη δομή, έχοντας τα παρακάτω στοιχεία:
Τίτλος που τραβάει την προσοχή των επισκεπτών
Διαφορετικοί κανόνες ισχύουν για τους τίτλους σε ένα άρθρο και άλλοι για τον τίτλο σε μια landing page. Σε αυτή, αυτό που έχει σημασία είναι να ενημερώσετε αμέσως και με απλό τρόπο τον χρήστη περί τίνος πρόκειται η σελίδα και τι ακριβώς του προσφέρει.
Για παράδειγμα, αν πουλάτε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, ο τίτλος μπορεί να είναι:
«Η μεγαλύτερη αγορά για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά στην Ελλάδα»
Οπωσδήποτε, η επικεφαλίδα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα στοιχεία της σελίδας.
Σχετική εικόνα που αφορά το κοινό σας
Η εικόνα στη landing page είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι χρήστες, και δεδομένου ότι οι άνθρωποι επεξεργάζονται τα οπτικά στοιχεία πολύ πιο γρήγορα από ό,τι το κείμενο, δίνει τον τόνο για ολόκληρη την εμπειρία τους.
Πώς, όμως, θα επιλέξετε την κατάλληλη φωτογραφία; Το σημαντικότερο είναι να απαντήσετε σε ορισμένα στοιχεία για τη buyer persona που αντιπροσωπεύει το target group. Είναι βασικό να γνωρίζετε τι ηλικία έχουν, πώς ντύνονται, τι ενδιαφέροντα έχουν, πού στοχεύουν οι δυνητικοί σας πελάτες.
Περαιτέρω, θα πρέπει να προσέξετε, ώστε η φωτογραφία να βρίσκεται ψηλά και στο κέντρο της σελίδας. Όμως, για την τοποθέτησή της παίζει και κάτι ακόμα ρόλο. Πού θέλετε να κατευθύνετε την προσοχή των χρηστών (π.χ. στη συμπλήρωση της φόρμας, στο κουμπί CTA κλπ). Η εικόνα θα πρέπει να κατευθύνει την προσοχή τους προς τα εκεί.
Ελκυστικό κείμενο
Το κείμενο σε μια landing page πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερο και ξεκάθαρο, αλλά και να ακολουθεί τους κανόνες του copywriting. Συνοπτικά, μπορούμε να πούμε ότι πρέπει να έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
- Να καλύπτει τα κύρια σημεία, δηλαδή να αναφέρει το πρόβλημα, τη λύση που προσφέρετε και συγκεκριμένα οφέλη.
- Να αναφέρει το πρόβλημα με ενσυναίσθηση, ώστε να οικοδομήσει εμπιστοσύνη.
- Να εξηγεί με σαφήνεια τη λύση, πώς δηλαδή ακριβώς βοηθάει να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
- Να αναφέρει όλα τα χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος πελάτης.
- Να δίνει έμφαση στα οφέλη.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα. Έστω ότι η landing page αφορά ένα e-book για το SEO που θέλετε να κατεβάσουν οι χρήστης δίνοντάς σας τα στοιχεία τους. Το κείμενο θα μπορούσε να είναι ως εξής:
«Μόνο οι πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα της Google πετυχαίνουν πολλά κλικ και επομένως υψηλή επισκεψιμότητα και πωλήσεις. Βλέπετε τις online πωλήσεις σας να μειώνονται συνεχώς, επειδή βρίσκεστε στη δεύτερη σελίδα; [πρόβλημα] Το ενημερωμένο e-book μας με όλες τις νέες τεχνικές στο SEO και τα best practices εν έτει 2023 [χαρακτηριστικά] θα σας βοηθήσει να βγείτε στην πρώτη σελίδα και να δείτε τους επισκέπτες και τις πωλήσεις σας να αυξάνονται θεαματικά [οφέλη].»
Call To Action
Στόχος κάθε landing page είναι να κάνει convert. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να εξηγεί κατανοητά και άμεσα στον χρήστη ποιο είναι το επόμενο βήμα. Πώς θα γίνει αυτό; Με κουμπί Call To Action (CTA).
Το κουμπί αυτό θα πρέπει να είναι ευανάγνωστο, δελεαστικό και συγκεκριμένο. Μερικά χρήσιμα tips που μπορείτε να θυμάστε:
- Το κουμπί θα πρέπει να έχει ζωηρό χρώμα που κάνει αντίθεση.
- Χρησιμοποιήστε ρήματα δράσης (π.χ. «Πατήστε», «Κατεβάστε», «Εγγραφείτε»).
- Εστιάστε στο όφελος (π.χ. «Κατεβάστε δωρεάν το e-book”)
- Πρέπει να είναι σύντομο, δηλαδή όχι πάνω από 5 λέξεις.
- Καλό είναι το κουμπί να είναι αρκετά μεγάλο και να έχει κενό χώρο γύρω του, δηλαδή να μην είναι στριμωγμένο.
- Ακολουθήστε τη ροή της σελίδας και τοποθετήστε το CTA εκεί όπου θα στραφούν τα μάτια των αναγνωστών, όπως στα δεξιά ή κάτω από το κείμενο.
- Κάντε όσο το δυνατόν περισσότερες δοκιμές (A/B testing) ως προς το κείμενο και το κουμπί, για να δείτε τι λειτουργεί καλύτερα.
Κοινωνικές αποδείξεις
Ως κοινωνικά όντα, οι άνθρωποι τείνουν να δίνουν μεγαλύτερη αξία σε πράγματα που έχουν ήδη εγκρίνει άλλοι άνθρωποι. Για αυτό και τα περισσότερα sites παρουσιάζουν αποδείξεις τέτοιου είδους αξιολογήσεων. Μπορείτε, για παράδειγμα, να συμπεριλάβετε διάσημους πελάτες, αναφορές στον Τύπο, στατιστικά ή δηλώσεις πελατών.
Χρήσιμα tips για το layout της landing page
Αφού εξηγήσαμε πώς πρέπει να είναι η δομή της ιδανικής landing page, ας δούμε μερικά πιο advanced tips:
- Τοποθετήστε τις πιο σημαντικές πληροφορίες στο πάνω μέρος της σελίδας, ώστε ο επισκέπτης να μην χρειάζεται να κάνει scroll για να τις δει.
- Θυμηθείτε ότι ο επισκέπτης θα πρέπει να είναι σε θέση να αφομοιώσει το κύριο μήνυμα σε λιγότερο χρόνο από αυτόν που χρειάζεται για να ανοιγοκλείσει τα μάτια του, δηλαδή σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
- Χρησιμοποιήστε λευκό χώρο για να κρατήσετε τον επισκέπτη σας απασχολημένο, συγκεντρωμένο και να τον βοηθήσετε να κατανοήσει το μήνυμά σας, χωρίς να νιώθει κατακλυσμένος από πληροφορίες.
- Χρησιμοποιήστε bullets και σύντομες παραγράφους για να κάνετε το κείμενό σας ευανάγνωστο.
- Ελαχιστοποιήστε τα clicks που πρέπει να γίνουν μέχρι τη μετατροπή.
- Μην συμπεριλαμβάνετε περιττές πληροφορίες. Το κείμενο θα πρέπει να είναι σύντομο και να σχετίζετε με τον σκοπό της σελίδας σας.
- Πληροφορίες για την εταιρεία σας είναι καλύτερο να υπάρχουν στο section “Σχετικά με εμάς” αντί για τη landing page.
- Αν έχετε κάποια φόρμα, προσπαθήστε να μην ζητάτε πολλές πληροφορίες. Έρευνες έχουν δείξει ότι όσο πιο πολλά πεδία ζητάτε από τους χρήστες να συμπληρώσουν, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να το κάνουν.
- Μην χρησιμοποιείτε πάντα την Home Page ως landing page. Εξειδικευμένες σελίδες ενδέχεται να εξυπηρετήσουν καλύτερα το σκοπό σας.
Ο σχεδιασμός και η δημιουργία μιας αποδοτικής landing page απαιτεί εμπειρία και τέχνη. Αν θέλετε να αξιοποιήσετε τις πιο επιτυχημένες και δοκιμασμένες συμβουλές στο Conversion Rate Optimization για landing pages που πουλάνε, επικοινωνήστε μαζί μας και ένας έμπειρος CRO specialist θα σας βοηθήσει.