SEO Meta Description: τι είναι & γιατί πρέπει να το προσέξετε

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Αν ασχολείστε με την προώθηση ιστοσελίδων SEO ή απλά προσπαθείτε να προωθήσετε την επιχείρηση σας μέσω των μηχανών αναζήτησης όπως η Google σίγουρα θα έχετε συναντήσει τον όρο meta description ή περιγραφή meta.

Έχουν γραφτεί και ακουστεί πολλά για το τι είναι meta description, για το αν επηρεάζει ή όχι  την κατάταξη μιας ιστοσελίδας και για το ποιο πρέπει να είναι το μέγεθος του.

Αλλά τι ισχύει στην πραγματικότητα;

Διαβάστε το άρθρο μας και θα σας λυθούν όλες οι απορίες.

Τι είναι το Meta Description

Το meta description είναι ένα κομμάτι html κώδικα στο οποίο γράφεται μια σύντομη περιγραφή της εκάστοτε σελίδας.

H περιγραφή αυτή μπορεί να προβληθεί κάτω από τον τίτλο της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Και λέμε μπορεί καθώς δεν είναι σίγουρο ότι η Google θα προβάλει το meta description που ορίσατε και πολλές φορές θα επιλέξει κάποιο κομμάτι από το κείμενο της συγκεκριμένης σελίδας.

Το meta description είναι αρκετά σημαντικό καθώς είναι η ευκαιρία σας να πείσετε τους χρήστες να επιλέξουν την δική σας σελίδα και όχι των ανταγωνιστών.

Html κώδικας:

<meta name=”description” content=”Αυτό είναι το σημείο κώδικα οπού θα βάλετε το meta description της ιστοσελίδας σας.”/>

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το meta description?

To meta description είναι πολύ σημαντικό γιατί όπως αναφέρθηκε, μέσω αυτού έχετε την ευκαιρία να πείσετε τους χρήστες να προτιμήσουν εσάς και όχι τους ανταγωνιστές αλλά παράλληλα είναι σημαντικό και για το SEO της σελίδας σας.

Ενώ η Google έχει αναφέρει ότι το meta description δεν επηρεάζει άμεσα τις κατατάξεις, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το CTR (Click Through Rate), το οποίο με την σειρά του επηρεάζει τις κατατάξεις καθώς λαμβάνεται υπόψιν από την Google.

Η Google θεωρεί ότι μια σελίδα η οποία έχει υψηλότερο CTR από τις υπόλοιπες είναι πιο σχετική και ικανοποιεί περισσότερο τους χρήστες και έτσι επιβραβεύει την συγκεκριμένη σελίδα με υψηλότερες κατατάξεις.

Για τους παραπάνω λόγους πρέπει να δώσετε προσοχή και να γράψετε ένα δυνατό meta description.

Αλλά πως θα το κάνετε;

Πώς να γράψετε ένα καλό meta description

Αφού αναλύσαμε γιατί είναι τόσο σημαντικό το meta description ας δούμε ποια στοιχεία κάνουν ένα meta description καλό.

Κρατήστε το μέγεθος μέχρι 155 χαρακτήρες

Λέμε να κρατήσετε το μέγεθος κάτω από 155 χαρακτήρες καθώς αυτός είναι ο μέγιστος αριθμός χαρακτήρων που θα προβάλει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης. (Το meta description υπολογίζεται σε pixels και είναι 920px σε σταθερό υπολογιστή και 680px σε κινητό που αντιστοιχεί σε περίπου 155 χαρακτήρες).

Αν και όπως αναφέρθηκε ήδη δεν είναι σίγουρο ότι η Google θα προβάλλει το meta description που ορίσατε καλό είναι να τηρούνται τα παραπάνω όρια ώστε να μην κοπεί μέρος του σε περίπτωση που επιλεχθεί.

Χρησιμοποιήστε την λέξη κλειδί

Πρέπει να περιέχεται η λέξη κλειδί στo meta description καθώς είναι πιο πιθανό να το επιλέξει η Google και να μην βάλει ένα τυχαίο κομμάτι από το κείμενο σας.

Επίσης αν υπάρχει η λέξη κλειδί και προβληθεί το meta description που ορίσατε η λέξη κλειδί θα είναι σε bold τραβώντας περισσότερο την προσοχή του χρήστη.

Γράψτε μοναδικά meta descriptions

Όπως κάθε σελίδα του site σας πρέπει να είναι μοναδική έτσι και το meta description που την περιγράφει πρέπει να είναι μοναδικό.

Είναι ευρέως γνωστό ότι η Google δεν αγαπάει το διπλότυπο περιεχόμενο και αν χρησιμοποιείται τα ίδια meta description για όλες τις σελίδες του site σας τότε είναι αρκετά πιθανό η Google να επιλέξει από μόνη της το meta description.

Κάντε τα ενδιαφέροντα και γραμμένα στην ενεργητική

Το σκεπτικό με το οποίο γράφεται ένα meta description είναι παρόμοιο με το σκεπτικό που γράφεται μια διαφήμιση.

Πρέπει να τραβήξει την προσοχή του χρήστη και να του δείξει τα οφέλη που θα αποκτήσει αν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας. Πρέπει να σας κάνει να ξεχωρίσετε από τα υπόλοιπα αποτελέσματα αναζήτησης και να ενθουσιάσει τον χρήστη και όχι να τον κάνει να βαρεθεί.

Βάλτε ένα Call to Action

Με τον όρο Call to Action εννοούμε την επιθυμητή πράξη στην οποία θέλουμε να προβεί ο χρήστης.

Το πιο απλό παράδειγμα είναι ¨Κάντε κλικ”. Το τι call to action θα γραφεί έχει να κάνει με το περιεχόμενο της σελίδας. Αν η σελίδα περιέχει εκπτώσεις θα μπορούσε να είναι “Κερδίστε 20% έκπτωση τώρα”. Αν είναι για ένα δωρεάν μάθημα θα μπορούσε να είναι “Κλείστε δωρεάν θέση” κλπ.

Το Call to Action αποτελεί σημαντικό κομμάτι του meta description καθώς κατευθύνει τον χρήστη στην επιθυμητή ενέργεια.

Τι να αποφύγετε όταν γράφετε ένα meta description

Αφού μιλήσαμε για το τι πρέπει να κάνετε όταν γράφετε ένα meta description ας μιλήσουμε τι πρέπει να αποφύγετε.

Μην κάνετε Keyword Stuffing

To keyword stuffing είναι μια τεχνική η οποία χρησιμοποιούνταν πριν από μια δεκαετία κατά την οποία η λέξη κλειδί χρησιμοποιείται πολλές φορές μέσα στο κείμενο αλλά και στo meta description με σκοπό να βγει η σελίδα υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Αυτό μπορεί να λειτουργούσε για κάποιο διάστημα αλλά είναι κάτι που δεν ισχύει πλέον.

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης έχουν γίνει πολύ πιο έξυπνοι το ίδιο και οι χρήστες και τέτοιου είδους τεχνικές δεν δουλεύουν πια.

Μην γράφετε μικρά meta descriptions

Μιλήσαμε για το μέγιστο όριο των 155 χαρακτήρων αλλά δεν μιλήσαμε για το ελάχιστο όριο.

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ελάχιστο όριο σύμφωνα με τα guidelines της Google αλλά έχει παρατηρηθεί ότι αν το meta description είναι αρκετά μικρό η Google τείνει να το αγνοεί και να επιλέγει η ίδια το τι θα μπει.

Ενώ δεν μπορούμε να δώσουμε κάποιο ακριβή αριθμό χαρακτήρων θα σας συμβουλεύουμε να εκμεταλλευτείτε όσο πιο πολύ μπορείτε το όριο των 155 χαρακτήρων και να μην γράφετε λιγότερους από 120 χαρακτήρες.

Μην τα αφήνετε κενά

Δεν θέλετε να χάσετε την ευκαιρία και να αφήσετε τα bot της Google να μιλήσουν για την επιχείρηση σας ή για το blog σας. Εσείς ξέρετε καλύτερα από όλους τι σας κάνει μοναδικούς και το meta description είναι άλλο ένα μέρος που μπορείτε να το επικοινωνήστε.

Αν χρειάζεστε βοήθεια με τα meta descriptions ή οτιδήποτε άλλο που αφορά το SEO μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Οι SEO Experts της GIM Agency είναι πάντα πρόθυμοι να βοηθήσουν.

 

Συγγραφή Άρθρου: Mαστοράκης Γιώργος

 

Διαβάστε επίσης:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops