Είμαστε σίγουροι πως έχετε βρεθεί σε αρκετές συζητήσεις με web developers ή marketers και έχουν αναφερθεί οι όροι Schema Markup ή Structured data και εσείς αναρωτιόσασταν τι είναι. Μπορει να ωφελήσει την επιχείρησή μου;
Σε αυτό το άρθρο θα λύσουμε αυτές τις απορίες και θα απαντήσουμε στα εξής:
- Τι ακριβώς είναι Schema Markup
- Ποιοι τύποι υπάρχουν και τι ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση
- Πως βοηθάει το SEO και εσάς
Τι είναι το Schema Markup;
Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν καθημερινά να κατανοήσουν περισσότερο και καλύτερα κάθε ιστοσελίδα που βρίσκεται στο internet. Αυτό συμβαίνει γιατί θέλουν να βρουν και να ανεβάσουν πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα τις ιστοσελίδες που είναι πιο χρήσιμες για τους χρήστες, απαντώντας πλήρως στις ερωτήσεις τους ή εκπληρώνοντας τις καταναλωτικές τους ανάγκες.
Η παραπάνω διαδικασία χρειάζεται πολύ χρόνο για να επιτευχθεί και γι’ αυτό το SEO απαιτεί αρκετό χρόνο για να φέρει αποτελέσματα. Η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν ολοκληρώνεται αφότου οι ιστοσελίδες αλλάζουν και βελτιώνονται συνεχώς.
To Schema Markup ή αλλιώς γνωστό και ως structured data είναι μία μορφή κώδικα, κατανοητή από τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google το Yahoo και πολλά άλλα. Αυτός ο κώδικας χρησιμοποιεί μια τεχνική που ονομάζεται semantic vocabulary και επιτρέπει στην Google να “σπάσει” μία πρόταση ή ένα κείμενο σε πολύ μικρότερα κομμάτια για καλύτερη κατανόηση.
Αυτή η μορφή κώδικα (micro data) παρέχει περισσότερες και πιο καθαρές πληροφορίες σχετικά με την ιστοσελίδας σας.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την πιο γρήγορη κατανόηση αλλά και την εμφάνιση έξτρα περιεχομένου στα αποτελέσματα αναζήτησης (rich snippets). Τα συναντάμε συνήθως κάτω από το meta title ή meta description, αλλά μπορούν να εμφανιστούν και σε άλλα σημεια ανάλογα με τον τύπο οπως θα δούμε και παρακάτω.
Υπάρχουν 3 μορφές schema markup τα JSON-LD, Microdata, RFDa. Τα τελευταία 2 είναι σχετικά παλαιότερες μορφές. Το JSON-LD είναι η προτιμώμενη μορφή από την Google διότι είναι ευκολότερη στην κατανόηση, στην συγγραφή και στην διαδικασία προσθήκης στις ιστοσελίδες.
Τι τύποι Schema Markup και τι ταιριάζει στην κάθε επιχείρηση;
Υπάρχουν αρκετοι τύποι Schema Markup αλλά όπως είναι κατανοητό δεν ταιριάζουν όλα σε κάθε είδος επιχείρησης. Για παράδειγμα αν η επιχείρησή σας είναι e-shop και δεν έχει τοπικό κατάστημα, ένα Schema Markup δεν έχει ιδιαίτερο νόημα και ταυτόχρονα μπορεί να μπερδέψει την Google.
Ταυτόχρονα είναι πολύ σημαντικό τα στοιχεία που αναφέρουμε μέσα στον κώδικα schema markup να είναι αληθινά και να εμφανίζονται στην σελίδα μας με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάζονται. Αν αυτό δεν ισχύει τότε δεν θα δούμε τα αποτελέσματα.
Λέγοντας όλα αυτά πάμε να δούμε κάποια από τα πιο γνωστά Schema Markup.
1. Organization Schema Markup
Το Organization Schema Markup παρουσιάζει την εισαγωγή της επιχείρησή σας, το λογότυπο, στοιχεία επικοινωνίας, τοποθεσία, προφίλ social media, εργαζόμενους και πολλά άλλα. Συνήθως το συναντάμε στην δεξιά μεριά της οθόνης με την μορφή knowledge panel, όπως ακριβώς και το Google My Business αν αναζητήσουμε μία επιχείρηση με το όνομά της.
Αυτό το είδος Schema Markup μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε είδος επιχείρησης.
Συνήθως εμφανίζεται μόνο για πολύ μεγάλες εταιρείες όπως το παραπάνω παράδειγμα, αλλά είναι σημαντικό να υπάρχει στην ιστοσελίδα σας γιατι όπως είπαμε, βοηθά στην καλύτερη κατανόησή της.
2. Local Business Schema Markup
Το Local Schema Markup είναι η προφανής επιλογή για επιχειρήσεις που έχουν φυσικά καταστήματα και έχουν ώς στόχο την εμφάνισή τους για λέξεις κλειδιά τοπικού επιπέδου αλλά και στους χάρτες. Ακόμα είναι πολύ χρήσιμο και για επιχειρήσεις με φυσικά καταστήματα σε πολλαπλές τοποθεσίες.
To Local Schema Markup συνδέεται άμεσα με την ύπαρξη και χρήση του Google My Business. Έτσι η ύπαρξή του εξασφαλίζει την σωστή διασύνδεσή τους στα μάτια της Google ενώ διευκρινίζεται η τοπικότητά σας.
Κάποια από τα είδη επιχειρήσεων που το συναντάμε είναι:
- Ιατροί
- Εστιατόρια
- Τραπεζικά καταστήματα
- Καταστήματα ένδυσης – υπόδησης
- Και γενικότερα επιχειρήσεις που εξαρτώνται αρκετά από πωλήσεις ή προσφορά υπηρεσίας στο φυσικό τους κατάστημα.
Για την καλύτερη κατανόηση και συγκεκριμενοποίηση κάθε τοπικής επιχείρησης έχουν δημιουργηθεί αρκετές υποκατηγορίες του Local Schema Markup
Περισσότερες κατηγορίες Local Business Schema Markup
3. Product & Offer Schema Markup
Αυτός ο τύπος Schema Markup τοποθετείται μόνο σελίδες προϊόντων ενός e shop και είναι ένα από τα 100+ σημεία του SEO Audit της GIM. Η προϋπόθεση για την εμφάνισή του στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι η προσθήκη της τιμής, είδος νομίσματος, πληροφορίες προϊόντος και κριτικές. Αν όλα είναι σωστά, τότε θα δείτε κατι σαν το παρακατω στις σελίδες των προϊόντων σας.
Αυτό το είδος Schema Markup είναι πολύ σημαντικό γιατί βοηθά την επιχείρηση και το προϊόν σας να ξεχωρίσει απο τον ανταγωνισμό και να αυξηθει το CTR. Αυτό συμβαίνει διότι δείχνετε στον πελάτη κριτικές, τιμή και διαθεσιμότητα πριν ακόμα πατήσει να δει οποιοδήποτε προϊόν.
4. Rating/Review Schema Markup
To Rating/Review Schema Markup όπως θα δείτε μοιάζει αρκετά με το Product & Offer Schema Markup αλλά έχει κάποιες σημαντικές διαφορές. Το τελευταίο όπως δηλώνει και το όνομά του είναι αποκλειστικά για προϊόντα. Έτσι στην περίπτωση που προσφέρεται για παράδειγμα μια υπηρεσία τότε το Rating/Review Schema Markup είναι ότι χρειάζεστε για να εμφανίσετε τις κριτικές σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να κάνετε την διαφορά.
5. Breadcrumbs Schema Markup
Η ύπαρξη breadcrumbs καθώς και του Schema Markup είναι ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που εξετάζει η GIM κατά των έλεγχο 100+ παραγόντων στο SEO Audit.
H ύπαρξή των breadcrumbs είναι πολύ σημαντική διότι δείχνουν στους χρήστες αλλά και στη Google το “δρόμο” που πρέπει να ακολουθήσουν για να φτάσουν σε μία συγκεκριμένη σελίδα, ξεκινώντας πάντα από την αρχική.
Το Breadcrumbs Schema Markup παρουσιάζει αυτή την πληροφορία με πιο κατανοητό τρόπο για την μηχανή αναζήτησης και με μεγαλύτερη ταχύτητα.
6. Article Schema Markup
To Article Schema Markup το βρίσκουμε να χρησιμοποιείται πιο συχνά σε ειδησεογραφικά site καθώς και σε σελίδες blog. Ο συγκεκριμένος τύπος κάνει την διαδικασία κατανόησης τον άρθρων πιο έυκολη. Ακόμα επιτρέπει στην μηχανή αναζήτησης να “τραβάει” πιο γρήγορα περισσότερες πληροφορίες όπως: τίτλους, την ημερομηνία και ώρα εκδοσης, την κεντρική εικόνα και πολλά άλλα.
Υπάρχουν πολλές υποκατηγορίες του Article Schema Markup όπως το Blog Post, News Article, Scholarly Article και τα Breaking news.
Περισσότερες κατηγορίες Article Schema Markup
Πιο συγκεκριμένα τα ειδησεογραφικά site χρησιμοποιούν το News Article και την υποκατηγορία του γνωστό ώς Breaking news. Τα παραπάνω τους επιτρέπουν να συμμετέχουν στα Google news και να παρουσιάζονται τα άρθρα τους με τον παρακάτω τρόπο.
Υπάρχουν πολλά ακόμα αλλα σπανίζουν ως προς την χρήση. Κάποια από αυτά είναι:
α) Video Schema Markup – Επιτρέπει στα βίντεο να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
β) Event Schema Markup – Χρησιμοποιείται σε σελίδες οι οποίες οργανώνουν και πραγματοποιούν events όπως webinars. Η χρήση του επιτρέπει την εμφάνιση ώρας, τοποθεσίας και κόστος συμμετοχής.
γ) Recipe Schema Markup – Επιτρέπει την εμφάνιση τελικής εικόνας και κριτικών για μία σελίδα με θέμα το φαγητό ή ποτό.
Πως το Schema Markup βοηθά το SEO και αύξηση οργανικών κλικ;
Η χρήση Schema Markup δεν είναι ένας άμεσος παράγοντας επηρεασμού της οργανικής θέσης αλλά είναι μία από τις καλύτερες πρακτικές SEO με στόχο την οργανική ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας. Ας δούμε λοιπόν πως το Schema Markup βοηθά το SEO.
1.Όπως είπαμε και πιο πρίν, η χρήση Schema Markup επιτρέπει στην Google καλύτερη, γρηγορότερη και βαθύτερη κατανόηση μιας σελίδας. Αυτό σημαίνει πως οι διαδικασίες οργανικής ανάπτυξης του SEO θα φέρουν πιο γρήγορα αποτελέσματα.
Αυτό για έναν επιχειρηματία σημαίνει μεγαλύτερο ROI αφότου θα χρειαστούν λιγότεροι μήνες για να πετύχετε τους στόχους σας.
2.Αυξάνει το CTR γιατί κάνει το αποτέλεσμά σας στην οργανική αναζήτηση να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.
Έστω ότι ψάχνετε κάτι σχετικό με Inbound Marketing και στην αναζήτηση σας συναντούσατε τα παρακάτω αποτελέσματα.
Η ύπαρξη καλής κριτικής εμπνέει εμπιστοσύνη διότι ο χρήστης γνωρίζει ότι άλλοι δοκίμασαν το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία και έμειναν ευχαριστημένοι. Έστι είναι πολύ πιθανό να μείνει και αυτός.
3.Όπως βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα η πρώτη επιλογή δείχνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που ένας χρήστης χρειάζεται να γνωρίζει πριν ακόμα πατήσει. Έτσι ο χρήστης όταν μπει στην σελίδα σας γνωρίζει τι πρόκειται να δει.
Αποτελεσματικά μείνει ικανοποιημένος και συνεχίζει την περιήγησή του, μειώνοντας δραστικά το bounce rate και αυξάνοντας την εκπλήρωση στόχων που έχουν τεθεί.
Συγγραφή Άρθρου: Tσιλίγκανος Άγγελος