Όπως ίσως γνωρίζετε, η Χριστουγεννιάτικη περίοδος είναι μια από τις πιο σημαντικές για το καταναλωτικό κοινό αλλά και τις επιχειρήσεις. Οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου αγγίζουν το 50-80% των συνολικών πωλήσεων όλου του έτους. Τι σημαίνει αυτό; Μα φυσικά, κάθε χρόνο τα διάφορα brands μπορούν να δημιουργήσουν Χριστουγεννιάτικες στρατηγικές Marketing και καμπάνιες ώστε να αυξήσουν ακόμα περισσότερο και τις πωλήσεις τους αλλά και την επιρροή του brand τους.
Τα τελευτάια χρόνια, λόγω πανδημίας, οι καταναλωτικές συμπεριφορές έχουν αλλάξει σχετικά, οπότε είναι μια ευκαιρία για εσάς να κάνετε τη διαφορά και να εκτοξεύσετε το κέρδος σας πιο εύκολα από τους ανταγωνιστές σας.
Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πως θα οργανώσετε μια αποτελεσματική στρατηγική Marketing για την περίοδο των Χριστουγέννων, μαζί με πρακτικά tips που θα σας δώσουν έμπνευση. Φυσικά, οι έμπειροι σύμβουλοι και της GIM Agency θα είναι στο πλευρό σας για να συζητήσετε από κοινού τι συμφέρει περισσότερο εσάς και την επιχείρησή σας.
1. Κατανοήστε τις καταναλωτικές συμπεριφορές
Πηγή: Unsplash / JESHOOTS.COM
Πολύ συχνά αναλογιζόμαστε τι κάναμε τα προηγούμενα χρόνια, σημειώνουμε τι δούλεψε και τι όχι, και έπειτα χρησιμοποιούμε τις πληροφορίες αυτές για να αναπτύξουμε στρατηγικές Marketing για τις επόμενες σεζόν. Αυτό δεν είναι απαραίτητα λάθος, αλλά πρέπει πλέον να βάζετε και κάτι ακόμα στην εξίσωση.
Οι καταναλωτές πλέον ψωνίζουν και online.
Με αφορμή τις συνθήκες της πανδημίας, ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων υιοθέτησε αυτή την πρακτική αγορών μέσω διαδικτύου, ακόμα και οι Gen-X και οι Boomers. Φαίνεται πως οι online αγορές ήρθαν για να μείνουν, καθώς μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων συνήθισε αυτόν τον τρόπο και φαίνεται πως τον εξυπηρετεί.
Άλλες έρευνες δείχνουν πως το καταναλωτικό κοινό ψάχνει απεγνωσμένα σχεδόν τη ζεστασιά των εορτών των Χριστουγέννων που στερήθηκε τον προηγούμενο χρόνο. Σημειώστε λοιπόν πως το κοινό σας έχει ανάγκη από περισσότερη θαλπωρή αλλά και εορτασμούς.
Παράλληλα, να κοιτάτε πάντα τα data που συλλέγετε από άλλες στρατηγικές Marketing που έχετε δοκιμάσει στο παρελθόν — είτε αυτό ήταν η καμπάνια Black Friday, ή η καλοκαιρινή. Να μένετε πάντα ενημερωμένοι ως προς τις τάσεις της αγοράς και τα trends πριν ολοκληρώσετε την επόμενη στρατηγική σας.
2. Προσπαθήστε να ξεκινήσετε εγκαίρως
Πηγή: Unsplash / Anete Lūsiņa
Μην περιμένετε τη σεζόν να ξεκινήσει! Είναι βέβαιο πως θα μείνετε πίσω. Γενικότερα, προσέξτε όλες τις παγίδες για τις καμπάνιες των εορτών. Προσπαθήστε να ξεκινήσετε να στήνετε τη Χριστουγεννιάτικη στρατηγική Marketing από πολύ νωρίς, ακόμα και από το καλοκαίρι αν είναι αυτό εφικτό. Σίγουρα δε θα έχετε την ίδια διάθεση με 40 βαθμούς ζέστης, αλλά θα έχετε περισσότερο χρόνο να:
- Σκεφτείτε ιδέες με την ομάδα σας και να πραγματοποιήσετε tests για το τι δουλεύει ή όχι
- Αναλύσετε το κοινό, τα trends, τα data, κ.α.
- Μείνετε ενημερωμένοι από την αγορά και να κάνετε σχετικές αλλαγές
- Προετοιμάσετε όλα όσα χρειάζεστε εγκαίρως για να μεγιστοποιήσετε το κέρδος σας
- Βεβαιωθείτε πως έχετε όλα όσα χρειάζεστε για να πραγματοποιήσετε τη στρατηγική σας χωρίς προβλήματα ή ελλείψεις
- Πάρετε τη γνώμη ειδικών και να ακολουθήσετε σίγουρες στρατηγικές με αποτέλεσμα
3. Βελτιώστε το website σας για να πετύχετε μεγαλύτερη μετατροπή (conversion)
Μπορεί να μη σας φαίνεται ιδιαίτερα σημαντικό, αλλά πρέπει να διακοσμήσετε το website σας για τα Χριστούγεννα. Φυσικά και είναι μια απαραίτητη κίνηση για τη Χριστουγεννιάτικη στρατηγική Marketing που θέλετε να τρέξετε. Τα διάφορα διακοσμητικά στοιχεία με τα χρώματα και τις εικόνες προκαλούν ένα συναίσθημα ζεστασιάς σε όσους επισκέπτονται τον ιστότοπό σας. Δώστε στο κοινό σας αυτό που περιμένει, και δείτε τους πιθανούς πελάτες σας να μετατρέπονται σε πραγματικούς πελάτες με γεμάτο καλάθι αγορών.
4. Δημιουργήστε λόγους να αγοράσει το κοινό σας με εκπτώσεις και προσφορές
Πηγή: Unsplash / Juliana Malta
Πλέον η τσέπη του μέσου καταναλωτή έχει πληγεί αρκετά, οπότε ένα μεγάλο ποσοστό αυτών κυνηγάει τις μεγάλες προσφορές. Οι περισσότεροι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να περιμένουν πότε θα βγει σε προσφορά ένα προϊόν που τους ενδιαφέρει πριν τελικά το αγοράσουν. Ακόμα, φαίνεται πως η συνεχής προώθηση ενός προϊόντος είναι αρκετή για να τους πείσει τελικά να το αγοράσουν — ακόμα και αν δεν υπάρχει τεράστια έκπτωση στην τιμή.
Όταν χτίζετε τη Χριστουγεννιάτικη στρατηγική Marketing, βεβαιωθείτε πως προσφέρετε στους αγοραστές αρκετά κίνητρα ώστε να αγοράσουν. Μερικά από αυτά είναι εκπτώσεις, κωδικοί προώθησης, δωρεάν προϊόντα, ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να τους φανεί χρήσιμο.
5. Προσωποποιημένα emails
Πηγή: Unsplash / Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk
Το email Marketing είναι ακόμα μια από τις πιο επιτυχημένες κινήσεις marketing. Με κάποια απλά βήματα, τα emails σας μπορούν να γίνουν ακόμα πιο προσωποποιημένα. Έτσι ακριβώς όπως αρέσει στο σημερινό κοινό. Το κοινό σας είναι βέβαιο πως προτιμάει να λαμβάνει email με μια προσωπική χροιά, και όχι αποστειρωμένα, κοινότυπα mails που εμφανώς λαμβάνουν όλοι οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι.
Μπορείτε απλώς να προσθέσετε το όνομα του εγγεγραμμένου ατόμου στο newsletter σας, ή να προσθέσετε φράσεις όπως “είστε μέλος της οικογένειάς μας”, ή “πριν από όλους τους άλλους”. Αυτά τα στοιχεία κάνουν τον πιθανό αγοραστή σας να νιώθει ξεχωριστός και σημαντικός.
6. Μην ξεχνάτε τα social media
Αν είστε ιδιαίτερα δημιουργικοί, τότε τα social media είναι ο χώρος στον οποίο θα κάνετε θαύματα! Φαίνεται πως ολοένα και περισσότερο, οι καταναλωτές ψωνίζουν και μέσω social media, ή επηρεάζονται για τις αγορές τους από εκεί σε σημαντικό βαθμό. Λογικό, εφόσον όλοι μας περνάμε μεγάλο μέρος της ημέρας μας στα social media. Συνεπώς, πρέπει να προκαλέσετε το ενδιαφέρον του κοινού σας μέσω αυτών.
Πηγή: Unsplash / Karsten Winegeart
Μπορείτε να κάνετε giveaways, να τρέξετε διαφημίσεις στο Facebook και στο Instagram, διαγωνισμούς. Επιπλέον, μπορείτε απλώς να ανεβάζετε ενδιαφέρουσες φωτογραφίες ή βίντεο σχετικές με την εορταστική περίοδο αλλά πάντα σε σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχετε.
7. PPC: τεράστιος σύμμαχος
Η διαφήμιση PPC είναι πολύ αποτελεσματική. Πόσοι αγοραστές χρησιμοποιούν την Google για να βρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρει; Σχεδόν το 50%! Άρα, χρησιμοποιήστε τις PPC διαφημίσεις για να σας προσέξουν ακόμα περισσότεροι αγοραστές που ψάχνουν στο διαδίκτυο για τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια τους. Ειδικά την περίοδο τον εορτών, επενδύστε λίγο περισσότερο στο PPC για να στοχεύσετε στο σωστό κοινό και να ανεβάσετε τα έσοδά σας χωρίς κόπο.
8. Το SEO δεν πρέπει να λείπει
Πηγή: Unsplash / Glenn Carstens-Peters
Βεβαιωθείτε πως τρέχετε και κάποια στρατηγική SEO στο blog σας. Έχουμε δει τα οφέλη του SEO σε κάθε στρατηγική Marketing. Την περίοδο των Χριστουγέννων λοιπόν εμπλουτίστε το blog σας με ενδιαφέροντα άρθρα για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, προσέχοντας πολύ τα στοχευμένα keywords. Κάντε προσεκτική ανάλυση, ενσωματώστε τα στο κείμενο, και γράψτε άρθρα πλούσια σε SEO αξία, αλλά και ενδιαφέροντα και πάντα σχετικά με το brand σας και την εορταστική περίοδο.
Οι έμπειροι ειδικοί της GIM Agency είναι πάντα στο πλευρό σας για να κάνετε θαύματα με τη στρατηγική Marketing που θέλετε να ακολουθήσετε. Επωφεληθείτε από όλες τις χρήσιμες συμβουλές που έχουν να σας προτείνουν οι ομάδες μας, όποιες και αν είναι οι ανάγκες σας.
Κλείστε ένα δωρεάν συμβουλευτικό ραντεβού
Επιμέλεια: Ελένη Κουμπαράκη
Εικόνα προεπισκόπησης: © GIM