Πώς να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας στα social media

   Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Αν και η άμεση διαφήμιση αποτελεί πάντα έναν παραδοσιακό τρόπο προσέγγισης νέων πελατών, είναι αδιαμφισβήτητο ότι η σύσταση άλλων καταναλωτών για ένα προϊόν ή υπηρεσία είναι πιο αποδοτική.

Η έμφαση σε αξιοσημείωτο και χρήσιμο περιεχόμενο αποτελεί πλέον βασική στρατηγική σε όλες τις εταιρείες, όμως δεν αρκεί αυτό. Είναι πολύ σημαντικό το περιεχόμενο αυτό να κοινοποιείται από τους χρήστες στα social media, ώστε να μιλούν οι ίδιοι οι χρήστες για εσάς. 

Πώς, όμως, θα ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κοινοποιούν το περιεχόμενό σας και γενικά να δείχνουν την εμπιστοσύνη τους σε εσάς και τα προϊόντα σας; Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να βρείτε δημιουργικούς τρόπους, έτσι ώστε η παρουσία σας στα social media μέσω των κοινοποιήσεων άλλων χρηστών να είναι ενεργητική.

Ας δούμε, λοιπόν, παρακάτω πώς θα δώσετε κίνητρο στους πιστούς σας πελάτες, έτσι ώστε να αποκτήσετε κι άλλους!

Δημιουργήστε περιεχόμενο που να αξίζει

Αν γνωρίζετε το κοινό σας, τότε ξέρετε τι τους ενδιαφέρει και τι όχι. Εκμεταλλευτείτε αυτή τη γνώση και δημιουργήστε περιεχόμενο γύρω από αυτήν. Το κοινό σας θα κοινοποιήσει το περιεχόμενό σας αν πρόκειται για κάτι που αξίζει.

Για παράδειγμα, η δημιουργία χρήσιμων ή διασκεδαστικών βίντεο είναι μια πολύ αποτελεσματική πρακτική. Τις περισσότερες φορές, δεν χρειάζεται να κάνετε τίποτα περισσότερο, πέρα από το να ποστάρετε αυτά τα βίντεο και να αφήσετε τους χρήστες να τα σχολιάσουν, να τους κάνουν like και να τα κοινοποιήσουν.

Και αυτό μας πάει στην αμέσως επόμενη συμβουλή.

Δώστε έμφαση στο οπτικό περιεχόμενο

Δεν υπάρχει marketer που δεν έχει παρατηρήσει ότι το οπτικό περιεχόμενο αποτελεί την πιο αποτελεσματική μορφή content marketing. Με απλά λόγια, δημιουργώντας φωτογραφίες, infographics, video και memes αυξάνετε σημαντικά την πιθανότητα να κοινοποιηθεί το περιεχόμενό σας, γιατί είναι πολύ πιο απλό να γίνει αυτό.

Φανείτε χρήσιμοι

Οι χρήστες του διαδικτύου έχουν πολλά ερωτήματα αναπάντητα, σε ορισμένα από τα οποία η εταιρεία σας μπορεί να βοηθήσει. Ένας από τους πιο γρήγορους και εύκολους τρόπους για να αυξήσετε τις κοινοποιήσεις στα κοινωνικά δίκτυα είναι να δημιουργήσετε περιεχόμενο που βοηθάει το κοινό σας.

Δημιουργήστε ένα “Πώς να” (How to) άρθρο, μία λίστα ή μοιραστείτε τις γνώσεις σας σε έναν περιεκτικό οδηγό. Το ζητούμενο είναι να αφήνετε το περιεχόμενό σας να μιλήσει από μόνο του!

Η δύναμη των online κριτικών

Οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ωφεληθούν σημαντικά από τις online κριτικές σε sites, όπως το Yelp ή το TripAdvisor. Για να τους ενθαρρύνετε, θα πρέπει φυσικά να το ζητήσετε! Αυτό μπορείτε να το κάνετε μέσω email ή μέσω των social media.

Συχνά, οι πελάτες έχουν σκεφτεί να γράψουν την κριτική, αλλά είναι απασχολημένοι και το ξεχνούν. Η ευγενική προτροπή θα τους παρακινήσει να αναλάβουν δράση και θα σας βοηθήσει να επεκτείνετε την παρουσία σας στο διαδίκτυο.

Storytelling και μαρτυρίες

Η online παρουσία σας έχει πολλά να κερδίσει από την αυθεντική διήγηση πελατών σας για τις εμπειρίες τους μαζί σας.  Ακριβώς όπως και με τις κριτικές, αυτό φυσικά είναι κάτι που πρέπει να το ζητήσετε.

Ζητήστε από τους πελάτες στη λίστα email σας να γράψουν σύντομες μαρτυρίες 1-3 προτάσεων για εσάς. Κάτι τέτοιο δεν είναι χρονοβόρο και μπορεί εύκολα να γίνει. Ίσως πρέπει να τους δώσετε κάποιο κίνητρο, για να το κάνουν, όπως για παράδειγμα επιπλέον έκπτωση σε κάποιο προϊόν.

Κάντε ερωτήσεις

Σε συνέχεια του παραπάνω επιχειρήματος, οι χρήστες απολαμβάνουν επίσης να δίνουν απαντήσεις σε ερωτήσεις, ειδικά αν έχουν πλάκα. Η δημιουργία περιεχομένου που κάνει ερωτήσεις στο κοινό σχετικά με τις γνώσεις ή τις σκέψεις του σε ένα θέμα, φέρνει αλληλεπίδραση που με τη σειρά της φέρνει κοινοποιήσεις.

Μπορείτε, για παράδειγμα, να ζητήσετε από τους χρήστες να μοιραστούν τη δική τους εμπειρία πάνω σε ένα θέμα, καλές πρακτικές ή απλά μια συμβουλή που έχουν να δώσουν στους υπόλοιπους χρήστες. Ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι αγαπούν να φανερώνουν τις γνώσεις τους και να φαίνονται ειδήμονες σε κάτι.

Δώστε κίνητρο στους χρήστες μέσω διαγωνισμών

Όλοι λατρεύουν το να κερδίζουν κάτι άκοπα και αυτός είναι ο λόγος που οι διαγωνισμοί έχουν τέτοια απήχηση στα social media. Μπορείτε να εκμεταλλευθείτε αυτό το ένστικτο για να κάνετε τους επισκέπτες σας να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας. Ζητήστε τους να ψηφίσουν για κάτι ή να συμμετάσχουν σε έναν διαγωνισμό.

Ένα τρανταχτό παράδειγμα που έχει μείνει στα χρονικά είναι η τακτική της Best Price, η οποία ενθάρρυνε τους χρήστες της να συμμετάσχουν στον χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό της “Ήσουν καλό παιδί φέτος;” προσθέτοντας προϊόντα που επιθυμούν στη λίστα με τα αγαπημένα τους. Τέσσερις από αυτούς κέρδισαν δώρα από τη λίστα τους αξίας 2.000 ευρώ. Παράλληλα, όσοι είχαν εισέλθει με το λογαριασμό τους στο Facebook μπορούσαν να δουν τη δραστηριότητα των φίλων τους και να προσκαλέσουν άλλους να συμμετάσχουν. Ο διαγωνισμός είχε 11.219 συμμετοχές, η σελίδα του διαγωνισμού είχε 9.100 shares, ενώ 410.331 προϊόντα προστέθηκαν σε wishlists.

“Μόλις ψώνισα και θέλω να το φωνάξω”

entharunsi-gia-social-media-posts

Τα περισσότερα online καταστήματα εστιάζουν όλες τους τις προσπάθειες στο να κάνουν τους πελάτες να πατήσουν το κουμπί “Αγορά”. Μόλις γίνει αυτό, αισθάνονται ότι η δουλειά τους έχει τελειώσει. Γιατί όμως; Αν δεν ζητάτε από τους νέους πελάτες σας να μοιραστούν τα προϊόντα που μόλις αγόρασαν, χάνετε μια πολύ καλή ευκαιρία να φέρετε νέους πελάτες.

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Journal of Consumer Psychology, καθηγητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν υποστηρίζουν ότι τα ψώνια μπορούν να ανακουφίσουν από τη θλίψη, να βελτιώσουν τη διάθεση των ανθρώπων και να τους κάνουν πιο ευτυχισμένους. Επιπλέον, όλοι γνωρίζουμε ότι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι θετικές ή χαρούμενες αναρτήσεις εξαπλώνονται γρηγορότερα από τις ουδέτερες ή τις αρνητικές. Μπορείτε, λοιπόν, να αδράξετε την ευκαιρία, κάνοντας τους ευχαριστημένους πελάτες σας να διαδώσουν τα ευχάριστα μαντάτα του “μόλις ψώνισα”.

Η Amazon, για παράδειγμα, ζητάει από τους πελάτες της να κοινοποιήσουν τι αγόρασαν, αμέσως μετά την αγορά μέσω Facebook, Twitter ή email έχοντας ήδη συμπληρωμένα τα meta data και επομένως ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατήσει ένα κουμπί.

Αυτό είναι, άλλωστε, και το σημαντικότερο. Να το κάνετε πολύ εύκολο για τους πελάτες σας να κοινοποιήσουν την αγορά τους, χωρίς να απαιτούνται επιπλέον βήματα που θα τους αποθαρρύνουν.

Αξιοποιήστε τα συναισθήματα των χρηστών

Η παραπάνω διαπίστωση μας πηγαίνει και στη γενικότερη συμβουλή να αξιοποιείτε τα συναισθήματα των πελατών σας προς όφελός σας. Για να κοινοποιηθεί το περιεχόμενό σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να προκαλεί συναισθήματα.

Μια μελέτη που διεξήχθη από τον Jonah Berger διαπίστωσε ότι από 7000 άρθρα των New York Times, το περιεχόμενο που έλαβε τις περισσότερες κοινοποιήσεις ήταν αυτό που προκαλούσε έντονα συναισθήματα, όπως ευτυχία, ενθουσιασμό και δέος. Η μελέτη του Berger επεσήμανε επίσης ότι τα πιο παθητικά συναισθήματα, όπως η θλίψη, είχαν ως αποτέλεσμα χαμηλότερες κοινοποιήσεις.

Επομένως, αν θέλετε το περιεχόμενό σας να κοινοποιηθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βεβαιωθείτε ότι είναι θετικό και διασκεδαστικό.

Επίκληση στον αλτρουισμό

Οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να κοινοποιήσουν κάτι αν πιστεύουν ότι κάτι καλό θα βγει από αυτό. Για την ακρίβεια, αποτελεί κύρια κινητήρια δύναμη που ωθεί τους ανθρώπους να συμμετέχουν ενεργά (engagement) σε εκστρατείες marketing στα social media η ανάγκη να βοηθήσουν σε κάτι. Έτσι, μπορείτε, για παράδειγμα, να ωθήσετε τους χρήστες να κοινοποιήσουν το περιεχόμενό σας, ώστε να διαδώσουν μια φιλανθρωπική προσπάθεια.

Αν και δεν είναι πάντα εύκολο να ζητήσετε από τους χρήστες να κοινοποιήσουν ένα προϊόν σας, είναι πιο πιθανό να καταφέρετε να τους πείσετε να κοινοποιήσουν ένα άρθρο με χρήσιμο περιεχόμενο. Έτσι, μπορείτε να δημοσιεύσετε έναν οδηγό πάνω σε κάποιο θέμα (π.χ. Οδηγός για αποδοτικό social media marketing) και να ζητήσετε από τους χρήστες να τον κοινοποιήσουν, για να βοηθήσουν και άλλους χρήστες να επωφεληθούν από τα tips που μοιράζεστε.

Δώστε τους κάτι σε αποκλειστικότητα

Κάθε πελάτης θέλει να αισθάνεται ξεχωριστός και ένας τρόπος για να τον κάνετε να αισθανθεί έτσι είναι δίνοντάς του κάτι σε αποκλειστικότητα. Ένα κλασσικό παράδειγμα έξυπνου marketing είναι αυτό που έκανε ο μουσικός Pitbull, ο οποίος χρησιμοποίησε τα social media για να προωθήσει το CD του Planet Pit.

Συγκεκριμένα, έκανε το εξής: Αν ο χρήστης κοινοποιούσε ένα μήνυμα από την ιστοσελίδα του στο Facebook ή το Twitter, μπορούσε να ακούσει το CD online, πριν κυκλοφορήσει προς πώληση. Αλλά δεν σταμάτησε εκεί. Για κάθε τρία άτομα που έρχονταν από το προφίλ του χρήστη στην ιστοσελίδα του, ξεκλείδωναν και τρία μπόνους κομμάτια.

Προσθέστε social buttons στις σελίδες προϊόντων

Όσον αφορά στο να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να μοιραστούν τα προϊόντα σας προτού τα αγοράσουν, ξεκινήστε με την προσθήκη social buttons (κουμπιά για κοινοποιήσεις ή likes) στα προϊόντα σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για αυτό κάποιο plugin για να χρησιμοποιήσετε κουμπιά που ταιριάζουν με το design της ιστοσελίδας σας. Τα κουμπιά σας θα πρέπει να είναι ευδιάκριτα αλλά όχι υπερβολικά έντονα.

 

Το βασικό που πρέπει να θυμάστε είναι να δίνετε κίνητρο στους πελάτες σας και να κρατάτε όσο το δυνατόν στενότερες επαφές μαζί τους!

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτάΗ περίοδος της Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο σημαντικές εμπορικές στιγμές για τους εμπόρους στην Ελλάδα. Αν

18 Νοεμβρίου, 2024

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops