Τα 5 λάθη που οδηγούν στην επιτυχία!

   Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά

Το σημερινό άρθρο έχει μία πρωτοτυπία. Περιγράφει την εμπειρία ενός ανθρώπου (digital marketer) που ξόδεψε πολλά εκατομμύρια σε διαφήμιση καθώς και τα λάθη που έκανε. Κι ακριβώς εκεί θα εστιάσουμε, στα λάθη του. Γιατί ως γνωστόν μαθαίνουμε (ή τουλάχιστον πρέπει να μαθαίνουμε) από τα λάθη μας.

Ας τα δούμε ένα-ένα…

1.Χρήση πολλών λέξεων-κλειδιά ταυτόχρονα

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία μιας καμπάνιας είναι ως γνωστόν οι λέξεις-κλειδιά. Στην περίπτωση που εξετάζουμε για την προώθηση ενός προϊόντος χρησιμοποιήθηκαν πάρα πολλές λέξεις-κλειδιά. Σε μία προσπάθεια να μεγιστοποιηθούν τα κλικ, χρησιμοποιήθηκαν όλες που πιθανές λέξεις που θα μπορούσε κανείς να σκεφτεί. Αυτό βέβαια είχε δυσανάλογα αποτελέσματα, δεδομένου ότι ό,τι ήταν να δουλέψει, αυτό δούλεψε. Η χρήση πολλών λέξεων σήμαινε πολλά γκρουπ διαφημίσεων, πολλά κείμενα, πολλές landing pages. Πράγμα που σπαταλούσε πόρους αλλά και ενέργεια για την παρακολούθηση όλων αυτών. Φανταστείτε ότι έπρεπε να βελτιστοποιούνται συνεχώς λέξεις που έφερναν ελάχιστο αποτέλεσμα μην τυχόν και φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τρέλα.

Το μάθημα από αυτό το λάθος είναι η εστίαση στις πραγματικά σημαντικές λέξεις-κλειδιά και στην προσπάθεα να τις «κερδίσετε».

2.Google Display Network

Google ads

Χρήμα και χρόνος στο δίκτυο εμφάνισης σε μία προσπάθεια να μετατραπεί ένα ψυχρό ακροατήριο σε θερμό. Κι όλα αυτά απέναντι στο γίγαντα των δικτύων εμφάνισης όπως το Facebook. Πίσω από το project αυτό (το οποίο είχε τεράστιο budget) υπήρχε μία ομάδα της Google που είχε ταχθεί στην φροντίδα του. Ακόμα και αυτοί οι σούπερ ειδικοί δεν κατάφεραν να το κάνουν να δουλέψει αποτελεσματικά. Για να μην αποθαρρύνουμε από τη χρήση του δικτύου εμφάνισης, τονίζουμε ότι έχει σημασία το πόσο θερμό είναι το ακροατήριο σε σχέση με τη διαφημιζόμενη μάρκα/προϊόν.

Το λάθος δεν ήταν ότι έγιναν πολλές δοκιμές. Το λάθος ήταν ο διαφημιστής στην εν λόγω περίπτωση άργησε να κατάλαβει ότι χρησιμοποιούσε λάθος μέσο (και χρήματα κατά συνέπεια) για λάθος ακροατήριο.

Το μάθημα λοιπόν είναι ότι χρειάζεται πολλή καλή γνώση του κοινού-στόχος ώστε να μην χάνονται πόροι στη διαδρομή της προσέγγισής του.

3.Χρήση Single Keyword Ad Groups

Εδώ το πρόβλημα είναι περίπου αυτό που γράφτηκε και στο πρώτο σημείο. Η χρήση τους ξεκίνησε σε πολύ αρχικό στάδιο της καμπάνιας, -αυτό σήμαινε ότι δεν υπήρχαν επαρκή στατιστικά δεδομένα-, ενώ παράλληλα υπήρχαν πολλά γκρουπ διαφημίσεων, πολλές λέξεις, πολλές landing pages και γενικά πολύ ανακατωσούρα. Η ανεπάρκεια στοιχείων οδήγησε σε σπατάλη χρημάτων και ανθρωποωρών.

Το μάθημα λοιπόν είναι ότι ξεκινάμε με πιο απλές καμπάνιες και παρακολουθούμε την πορεία τους και τα στατιστικά τους για να οδηγηθούμε σε πιο σοφιστικέ καμπάνιες.

4.Χρήση υπερβολικά λίγων landing pages

Φαίνεται αντιφατικό με τα προηγούμενα αλλά θα ξεκαθαρίσει. Στην προκειμένη περίπτωση το πρόβλημα ήταν ότι υπήρχαν πολύ λίγες σελίδες landing σε σχέση με τις αναζητήσεις που έκαναν οι χρήστες.

5.Πλημμελής εκμετάλλευση των επεκτάσεων διαφημίσεων

adextensions

Οι επεκτάσεις διαφημίσεων είναι πολύ αποτελεσματικές. Προσφέρουν έξτρα χώρο στα αποτελέσματα αναζήτησης, προσθέτουν επιπλέον στοιχεία στο κείμενο, δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να σας καλέσει απ’ ευθείας, δείχνουν κριτικές, κατευθύνουν τους χρήστες σε πολλές διαφορετικές σελίδες του site κλπ. Παρά τα πολλά τους πλεονεκτήματα συχνά οι επεκτάσεις υποχρησιμοποιούνται.  

Το μάθημα από το εν λόγω πάθημα είναι ότι οι μπορείτε, και πρέπει, να τις χρησιμοποιήσετε όλες!

Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Τελευταία Άρθρα

   Χρόνος ανάγνωσης: 6 λεπτάΓνωρίζετε για τα first-party data; Αν όχι….. ρίξτε μια ματιά παρακάτω για να μάθετε τι ακριβώς είναι και πώς αξιοποιούνται! Τα

31 Οκτωβρίου, 2024

Το πιο γνωστό ελληνικό βιβλίο για κερδοφόρα E-Shops